Thursday, November 26, 2015

Schapen, eenden en Mickey Mouse

Deze blog schrijf ik vanuit het huis van opa en oma. Ik ben even in Nederland, want ik was jarig en dat wilde ik graag vieren met mijn familie. Papa en mama hebben verteld dat ik twee jaar geleden in dit land ben geboren. Ik kan me er weinig van herinneren, maar een bezoek aan mijn thuisland is een hele belevenis.

Vind je het niet koud hier?, vraagt iedereen. Dat is zo'n rare grote-mensenvraag. Want in elke kamer staat een verwarming aan en in mijn bed ligt een enorm dikke deken. Ik heb het heerlijk warm.

Wat ook een beetje raar is, is dat mensen steeds moeten lachen als ik 'thank you' zeg. Ik heb op school geleerd dat ik dat moet zeggen als ik iets krijg. Dan doe ik dat netjes en dan gaat iedereen erom lachen....

Op mijn verjaardag gingen we taart eten. Hij zag er wel anders uit dan de taarten bij ons Jordaniƫ, maar hij smaakte toch goed. Er zat iets wits op en het was heel lekker. Papa vertelde dat het slagroom heet. Het is best jammer dat ze in Jordanie geen slagroom maken.

Pas ging ik wandelen in het weiland. Toen heb ik heel veel schapen gezien. Ze waren een beetje dikker dan de schapen in Jordaniƫ. Ze stonden niet op een berg, maar op een plat stuk land en het gras was niet bruin maar groen. Er zwommen ook eenden in een weg van water. Die had ik alleen nog maar op plaatjes gezien. Maar nu weet ik dat ze heel hard kwaken en ze kunnen ook vliegen. Dat lijkt een beetje op een vliegtuig. Eerst gaan ze heel hard vooruit en dan gaan ze langzaam omhoog. Maar in een eend kun je niet zitten, in een vliegtuig wel.

Ik ben hier gekomen met het vliegtuig. Het was een lange reis, maar ik had gelukkig veel speelgoed bij me. En ik mocht wel twee filmpjes van Mickey Mouse kijken. We kregen ook gratis eten van een mevrouw in een rood pakje. Het was niet zomaar 1 bord waar het eten op lag, maar alles zat in losse bakjes met een deksel waar je doorheen kon kijken. Het lekkerst vond ik het broodje. Later kreeg ik er nog een extra van die mevrouw. En er was ook sinaasappelsap.

Toen we waren aangekomen in Nederland, gingen we eerst onze koffers ophalen. Papa stapelde ze op een karretje en ik mocht er bovenop zitten. Daarna gingen we een deur door en toen zag ik ineens opa en oma. Het was heel leuk dat ik ze nu eindelijk weer in het echt kon zien. En Mattanja was er ook. Ik kreeg van hem een mooie vlag met een sticker. Van de ene oma kreeg ik een knuffelaap en van de andere een ballon met Mickey Mouse erop.

Het is erg leuk om hier in Nederland te zijn. Ik heb gespeeld met Mattanja en met heel veel andere kinderen. En opa en oma lezen heel vaak verhaaltjes voor. Ik heb ook veel cadeautjes gekregen. Ik hoop maar dat ze allemaal in mijn koffer passen.

Over een paar dagen ga ik weer terug naar Jordaniƫ. Daar heb ik wel zin in, want ik wil graag weer in mijn eigen tent spelen. En ik wil praten met Abu Mona. En ik wil ook weer naar school. Volgende week ga ik daar weer naartoe. Ik heb er zin in, want dan mag ik de Mickey Mouse sokken aan die ik samen met papa heb gekocht.

No comments:

Post a Comment