Thursday, November 5, 2015

Een grote rivier

Toen ik vanmorgen wakker werd was het nog een beetje donker buiten. Dat kwam niet omdat het nog vroeg was. De lucht was nog donker omdat er zwarte wolken hingen.Het zag er niet zo mooi uit. Een blauwe lucht en zon is veel mooier.

Bij het ontbijt deed papa zelfs het licht aan in de keuken. Want de wolken werden steeds zwarter. En toen ik mijn schoenen aan deed om naar school te gaan, begon het ineens te regenen. Nu heeft het hier al eerder geregend, maar deze keer was anders. De druppels waren heel groot. En het waren er super veel. Ze maakten een hoop lawaai tegen het raam. En na een tijdje werden het zelfs weten witte bolletjes. Dat heet hagel. De hagel klopte heel hard tegen de ruiten.

Maar ik moest natuurlijk wel naar school. Want juf Lima wacht op mij. En ik wil met met Ali en Yousef spelen. Daarom ging mama mij wegbrengen met de auto. Toen we uit de garage reden, lag er een grote plas op straat. Andere auto's reden erdoorheen en het water spatte heel hoog op.  Mama reed er ook gewoon doorheen en door het raam zag ik het water wegspuiten.

Toen we onderweg waren ging het zelfs nog harder regenen. Het was een enorm lawaai op het dak van de auto. En de ruitenwissers gingen heel hard heen en weer, maar het raam werd nooit echt droog. Mama moest heel goed uitkijken. We hadden deze keer geen liedjes aan in de auto, want mama moest steeds op de weg letten. Toen we bij een stoplicht onderaan de heuvel kwamen, zag je de weg niet eens. Overal was water. Het was net een grote rivier.

Na het stoplicht ging de weg weer omhoog, en toen kon je de weg weer zien. Daarna waren we al snel op school. Heel veel kinderen waren er nog niet. En de baas van de school, miss Hanan, ook niet. Want de auto's konden niet snel rijden. Gelukkig was miss Lima er wel. In de school was het gelukkig droog. Vandaag konden we niet buiten spelen natuurlijk, maar binnen was het ook leuk.

Mama is daarna weer doorgereden naar haar werk. Later vertelde ze dat er wel 2 uur over had gedaan, terwijl je er normaal maar twee liedjes op de CD over doet. Gelukkig kwam ze toen toch veilig aan op school. Heel veel andere auto's kregen ongelukken. Of ze gingen gewoon wegdrijven. Bij mama's kantoor was een tunnel waar auto's onderdoor rijden, maar die was helemaal volgelopen. En een auto in de tunnel stond helemaal vol met water. De chauffeur moest zwemmend naar buiten.

Na een tijdje is het toch weer droog geworden. Papa zei dat het morgen misschien weer gaat regenen. Ik hoop maar dat het iets minder is dan vandaag. Want een donker huis is niet zo gezellig. En geen liedjes in de auto ook niet.

No comments:

Post a Comment