Tuesday, March 31, 2015

Papa heeft gebeld




Papa heeft gebeld. Hij is nu in Jordanie. Ik heb even met hem gepraat en het was heel leuk om zijn stem te horen. Daar word ik blij van. En daarna heeft hij nog heel lang met mama doorgepraat. Ik heb natuurlijk wel goed meegeluisterd. Want ik wil graag weten wat ze allemaal bespreken.

Uit papa’s verhalen begrijp ik dat hij het heel leuk vindt in Jordanie. Hij is heel druk om allerlei belangrijke mensen te spreken. Introductie heet dat. Door al die introducties weet hij straks precies wat hij moet doen als hij zijn werk begint. Gisteren had hij een vergadering met iemand van de Amerikaanse ambassade. En ook met een groep mensen van andere NGOs. Dat is wel een beetje een moeilijk woord, maar ik hoor het vaak, dus ik schrijf het maar gewoon op. En vanmorgen had hij weer een vergadering. Nu met iemand van de Zwitserse ambassade. Hij krijgt namelijk geld van deze ambassade om de vluchtelingen uit Syrie te helpen.  

En papa vertelde dat hij op zoek naar een huis voor ons. Nou ja, ik zeg huis, maar ik moet eigenlijk zeggen flat. De flats die hij heeft gezien zijn heel mooi. Ik heb gehoord dat ik daar een eigen kamer krijg. En er is ook een echt bad waar ik in kan. In Dordrecht hadden we alleen maar een piepkleine douche. Soms moest ik zelfs in de wasbak. Dus ik ga er wel op vooruit.

Tijdens het telefoongesprek vertelde papa ook dat hij nieuw bed voor mij gaat kopen. Bij de Ikea. Nee, niet die in Barendrecht maar gewoon in Amman. Er is daar een hele grote Ikea en ze verkopen er heel veel kinderbedjes. En ook die beroemde kinderstoel. Helaas ook hier met zo’n tuigje, zodat ik er niet uit kan. Dat is wel vervelend. Maar ik ben wel blij dat ik straks in een mooi bedje kan slapen.

Papa heeft ook wat foto’s gemaakt van Amman. De mooiste staat hierboven. Ergens in deze grote stad kom ik straks te wonen. Spannend he?

Toen papa klaar was met praten probeerde hij mij nog ‘doei’ te laten zeggen voor de telefoon. Hij probeerde het wel 3 keer. Ik kan dat heus wel, maar ik had er geen zin in. Ik doe dat alleen wanneer het mij uitkomt. In principe doe ik niets op commando... ik werk niet in het circus!

2 comments:

  1. Hee die Aron,

    Dat is wel heel stoer zeg, eerst al een blog en nu ook zelfs nog een gadget… het moet niet gekker worden ;-) (zegt buurman Jan altijd)
    We hebben ons natuurlijk gelijk aangemeld, want we willen wel helemaal op de hoogte blijven van al je avonturen!
    Veel plezier en een dikke kus van ons 4!

    ReplyDelete
  2. Razend boeiend Aron om te lezen wat je allemaal meemaakt. En dat niets doen op commando lijkt me een goeie. Ze hebben niet voor niets ooit de dienstplicht afgeschaft. Stel, je begint ooit te twijfelen aan dit principe, dan weet ik nog wel een neef van je met wie je dan eens moet praten. Dan ben je binnen vijf minuten weer helemaal rotsvast overtuigd. Overigens, je oom vind het ook een mooi principe :-). Hé , de groeten aan iedereen daar!

    ReplyDelete