Wednesday, April 8, 2015

Slapen in stijl

Vandaag ben ik alweer verhuisd. Ik heb de polder van Streefkerk achtergelaten en woon nu bij de andere opa en oma. Zij wonen in Sliedrecht. Vergeleken met Streefkerk is Sliedrecht best groot. Maar het is nog steeds veel kleiner dan Dordrecht. Een beetje provinciaal is het wel hier. Tot aan ons vertrek naar Jordanië zal ik hier blijven wonen.

Ik ben in Sliedrecht wel goed bekend eigenlijk, want ik kom vaak bij opa en oma. Het leukste vind ik de vogels hier. Opa heeft een grote volière met veel vogels. Ze hebben heel veel kleuren en maken mooie geluiden. Vandaag liet opa mij 2 jonge duifjes zien. Ze zaten nog in het nest en waren heel klein. Ik heb ze even geaaid. Dat was een beetje eng. Maar ook leuk. Daarna heeft opa het nestje snel weer op zijn plek gezet.

Al onze spullen staan nu bij opa en oma in Sliedrecht. Het worden er steeds minder. Papa en mama brengen veel spullen naar de kledingcontainer. Of naar de rommelmarkt. Ik hoop maar dat er straks nog wat over is als we naar Jordanië gaan! Op mijn kamer staan nu een paar grote zwarte koffers. Daar kunnen de spullen in die we gaan meenemen. Sommige dingen heeft papa eerder al meegenomen naar Jordanië. Mijn pop met de pleister in zijn nek is daar al. En het boekje van Hazeltje ook. Als we daar aankomen, ga ik er snel weer uit lezen.

Vanmiddag wilde mama dat ik even ging slapen hier in Sliedrecht. Maar toen was er een groot probleem. Mijn speen en mijn aap waren namelijk achtergebleven in Streefkerk. Zonder speen en aap kan een mens natuurlijk niet slapen. Oma dacht slim te zijn; ze had nog een andere speen liggen. Hij zag er heel raar uit en het was een lelijke kleur. En toen gaf ze me ook een andere aap. Een gele. En nu dacht oma dus dat ik met die lelijke speen en die gele aap zou gaan slapen. Dat had ze gedroomd. Ik heb het geweigerd! Als ik slaap, doe ik dat in stijl. En anders slaap ik niet.

Toen heeft oma mij weer uit bed gehaald en is met me gaan wandelen door Sliedrecht. Het was wel leuk, maar ik ken Sliedrecht eigenlijk best goed. Ik zag niet veel nieuws. Daarom heb ik in de wandelwagen maar even geslapen. Was oma ook weer tevreden. En intussentijd had mama mijn speen en mijn aap opgehaald. Dus vanavond kan ik mooi weer slapen in stijl. Welterusten alvast!

1 comment:

  1. Moppie, je hebt groot gelijk dat je niet gaat slapen zonder aap en je foppie.
    Liefs, tante Pris

    ReplyDelete