Sunday, May 17, 2015

Rust in de tent

Het is een druk leven hier. Niet zozeer vanwege mijn volle agenda, maar ik bedoel eigenlijk vanwege het geluid in de stad. Het begint 's morgens vroeg al als de moskee de moslims oproept om te bidden. Die oproep galmt door de hele stad en dus ook door mijn kamer. Als ik ga bidden, is er niet eerst zo'n harde oproep. Ik bid gewoon samen met papa of mama en dan zingen we een liedje.

Een paar uur na de gebedsoproep komt het verkeer op gang. Ik woon in een drukke winkelstraat waar veel auto's doorheen rijden. En soms komt er ook een motorfiets doorheen. Die gaat heel hard en maakt superveel herrie.

Vaak ga ik overdag de stad in. Dan loopt papa of mama kris kras met mij door het verkeer. Als je wilt oversteken, moet je gewoon beginnen met lopen want anders kom je nooit aan de overkant. De auto's rijden gewoon door, net alsof we er niet zijn.

Als we boodschappen gaan doen, staat er in de winkel vaak ook muziek aan. Het lijkt wel of de mensen hier een beetje doof zijn, want de muziek staat altijd heel hard.

Pas was ik aan het lunchen in een klein restaurant. Er waren geen tafels - iedereen moest gewoon staan. Een meneer pakte een paar broodjes die nog warm waren en daar legde hij een ei op en nog iets van kaas. Volgens papa was het nepkaas, maar ik vond het niet heel vies of zo. In het restaurant stond een televisie heel hard aan. Er kwam een geluid uit van een man. Hij was niet aan het praten, maar ook niet aan het zingen. Het was een beetje ertussenin. En op het scherm zag je allemaal letters staan. De meneer had een heel harde stem. Ik heb een tijdje naar het scherm gekeken en geluisterd naar die harde stem. Het was eigenlijk niet zo mooi.

Als we met de auto door te stad rijden is het ook overal een enorme herrie. Iedereen toetert naar elkaar. Soms zwaaien mensen ook naar elkaar, maar dan kijken ze er juist heel boos bij. Papa toetert bijna nooit maar heel soms kijkt hij ook een beetje boos.

Als je zo'n druk leven hebt, is het goed om af en toe ook te genieten van rust. Ik heb van papa en mama een echte circustent gekregen. In het circus zijn heel veel dieren, vooral apen. Maar ook een giraffe en een beer. En er zijn twee poppen en de boekjes van Bobbi. Als ik binnen in de tent zit, ziet de wereld er heel anders uit. Het lijkt wel of er binnenin de tent een rood licht brandt en het is er altijd heel rustig.

Ik ben heel blij met deze tent. Iedere dag kruip ik er een paar keer in. Gewoon om tot mezelf te komen en met de dieren te praten. Zij snappen best dat het voor mij heel veel herrie is in deze stad. Als ik in hun ogen kijk, snappen we elkaar gewoon.

5 comments:

  1. Hoi Aron, mooie tent hoor, Het lijk zo wel of je elke dag op vakantie bent.
    Kijk je goed uit, als je op straat wandelt?
    Wel elke dag naar buiten hoor om te spelen of te wandelen.
    Lieve groet van oma.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. Ha lieve Aron, Wat stoer zeg dat jij zo.n mooi tent gekregen hebt. Heerlijk om zo even een rust momentje te hebben voor jezelf. Ik noem het maar een stilte tent. Want een circustent is meestal niet zo stil, daar is het volgens mij ook vaak een herrie.Maar jij kan nu jezelf even terug trekken uit de drukte van alle dag lijkt me heerlijk!!!!!!! Geniet er van en als ik een momentje van stilte heb denk ik heel veel aan jou. Een dikke knuffel van oma Miep.

    ReplyDelete
  4. Ha lieve Aron, Wat stoer zeg dat jij zo.n mooi tent gekregen hebt. Heerlijk om zo even een rust momentje te hebben voor jezelf. Ik noem het maar een stilte tent. Want een circustent is meestal niet zo stil, daar is het volgens mij ook vaak een herrie.Maar jij kan nu jezelf even terug trekken uit de drukte van alle dag lijkt me heerlijk!!!!!!! Geniet er van en als ik een momentje van stilte heb denk ik heel veel aan jou. Een dikke knuffel van oma Miep.

    ReplyDelete
  5. Je hebt zeker al gezien Aron dat oma nog veel dingen moet leren, want eerst snapte ze er niets van hoe ze een bericht moest versturen en nu heb ik zelfs twee keer hetzelfde bericht verstuurd, Maar ja alle begin is moeilijk, maar ..... de aanhouder wint! Trouwens je hebt wel een wijze foto bij je bericht geplaatst zeg! Ik moest er wel erg om lachen.

    ReplyDelete