Wednesday, June 17, 2015

Een beetje saai

Het was deze dagen een beetje saai hier. Dat kwam omdat papa er niet was. Hij was in een ander land dat Libanon heet. Het is hier niet zo heel ver vandaan. Heel vroeger, toen ik nog niet geboren was, kon je daar met de auto of de bus naartoe gaan. Maar dat kan nu niet, want er is oorlog in het gebied. Dan is het niet veilig. Het vliegtuig van papa vloog heel hoog en met een grote boog om het oorlogsgebied heen. Ik denk dat de reis wel heel lang duurde voor papa, want alle vliegtuigen die ik in de lucht zie gaan, altijd heel erg langzaam. Behalve straaljagers, maar ik denk dat papa met een gewoon vliegtuig ging.

Het was niet zo heel erg dat papa weg was, want er kwamen veel andere mensen op bezoek. De onderbuurvrouw kwam met mij spelen. En ze ging ook eten met ons. Ze praat steeds Engels tegen mij, maar dat versta ik nog niet zo heel goed. Als ik straks naar school ga, zal ik dat wel leren. En vanmiddag kwam er iemand anders op bezoek. Het was een meneer en die praat wel gewoon Nederlands. Dat is een stukje makkelijker. Ik heb hem mijn zwembad laten zien. Het is geel en er staat een palmboom boven. Geen echte, maar van plastic. In onze tuin staat wel een echte palmboom.

Vanmiddag was papa er opeens weer. Zijn vliegtuig heeft hem hier teruggebracht. Eerst ging ik papa helpen met zijn koffier opruimen. En daarna ging hij mij voorlezen uit Bobbi. Mama was toen naar de Arabische les. Toen het boekje uit was hebben we ook nog even een filmpje gekeken op papa's telefoon. En daarna was ik heel moe en ging ik naar bed.

Ik ben heel blij dat papa weer terug is bij ons. En volgens mij is papa zelf ook blij. En mama ook.

1 comment:

  1. Ha Aron, Ik kan het begrijpen hoor dat het een beetje saai was toen papa er niet was. Fijn dat hij nu weer thuis is, dat is toch zeker wel heel wat gezelliger? Geniet er maar van, want papa is natuurlijk jou favoriet!!!!!! Heb jij al een kadootje voor vaderdag gekocht? Best wel spannend zeker, want papa mag niets weten. Verwen hem maar.....................Want dat heeft hij wel verdiend.
    Lieve groet van oma Miep en natuurlijk ook van opa.

    ReplyDelete