Tuesday, June 2, 2015

Een nieuwe rugzak

Pas gingen we op zoek naar een rugtas voor mij. Ik heb al een andere tas, maar die zit altijd vol met allerlei spullen, zoals luiers, extra kleren en doekjes. En mijn drinken gaat ook vaak mee. Deze tas dragen papa of mama meestal. Hij is namelijk best groot en zwaar.

Maar nu gingen we op zoek naar een kleinere tas, die goed op mijn rug past. We gingen naar een plek die heet City Mall. Dat is een klein eindje rijden bij ons huis vandaan. Bij City Mall zijn heel veel winkels. En daar hebben we gezocht naar een rugtas voor mij. Die heb ik nodig want binnenkort gaat er iets belangrijk gebeuren: ik ga naar school!

Vorige week zijn we op bezoek geweest bij een paar scholen. Ik wilde graag weten hoe ze er van binnen uit zagen en of de juffen er lief zouden zijn. De eerste school was vlakbij ons huis. Alleen kon papa de sleutel van de auto ineens niet vinden (hang hem dan ook aan het haakje...). Toen konden we niet weg en heeft papa snel iemand van zijn werk gebeld. Die kwam met een andere auto. Eigenlijk vind ik dat wel makkelijker hoor, een auto met chauffeur. Zij weten de weg en we kunnen altijd voor de deur uitstappen in plaats van dat we de halve stad doorrijden om een parkeerplekje te vinden.

De eerste school heette 'Paradigm'. Het was er heel gezellig. Ik ben gelijk even gaan spelen met de andere kinderen en die waren best lief. Vorige week kon ik nog niet zo goed lopen (inmiddels wel hoor) en toen ging die mevrouw tegen papa vertellen dat de sandalen die ik droeg misschien niet goed waren voor mijn voeten. Dat vond ik zo raar, want het zijn echt supermooie sandalen. Volgens mij vond papa het ook raar want hij keek die mevrouw even heel raar aan. Ik ken die blik in zijn ogen wel.

Voor de tweede school moesten we een eindje rijden op de weg naar het vliegveld. Na wat gezoek vonden we de school. Hij heet 'Step by Step. Dat is Engels voor 'Stap voor Stap'. Toen we binnen kwamen kreeg ik een handje van een lieve oude vrouw met een hoofddoek op. Terwijl zij met papa en mama ging praten, mocht ik naar de klas. Het was er erg gezellig. De kinderen waren net iets aan het eten en ze zwaaiden heel lief naar mij. In het lokaal stonden kleine tafeltjes en stoelen voor de kinderen en aan de muur hingen tekeningen in allerlei kleuren. De juf praatte in het Arabisch. Daar snap ik nu nog niet zo veel van, maar dat komt wel. Buiten was er een heel mooie speelplaats en een supergrote zandbak. Papa en mama hebben heel lang met die oude mevrouw gepraat en volgens mij waren ze het wel met elkaar eens. Ze heeft in ieder geval niets over mijn sandalen gezegd.

Toen gingen we nog naar een derde school. Daar was het heel druk en het speelgoed stond en lag overal. Het zag er een beetje uit als mijn speelhoekje net voordat ik naar bed ga, zei mama. Ik zag aan haar gezicht gelijk al dat ze dit geen mooie school vond. We zijn er ook niet zo lang gebleven en daarna bracht de chauffeur ons weer terug naar huis.

Over een paar weken ga ik naar de school van die oude mevrouw. Drie morgens in de week mag ik daar gaan spelen. Ik ga daar ook Engels en Arabisch leren. En 's morgens mag ik dan mijn eigen drinken en fruit (en misschien ook wel een koekje) meenemen. En daarom heb ik dus een rugzak nodig.

We hebben in de City Mall heel veel rugzakken gezien, maar mama vond ze niet zo mooi. Er stonden allemaal grote stickers van stripfiguren op. En sommige waren een beetje meisjesachtig. Dus nu moeten we nog een keer ergens anders gaan kijken. Ik hoop dat we er snel een vinden, want ik heb heel veel zin om snel naar school te gaan.

2 comments:

  1. Ha die grote Aron,wat een groot nieuws heb jij verteld zeg.Je gaat naar school. S'jonge dan ben je echt al een hele vent hoor! Oma dacht......... nou dat zou ik ook wel leuk vinden om een keer op die school te kijken. Maar wie weet........ misschien dat ik dat weleens echt kom doen. Zo te horen is het wel een heel aardige mevrouw waar jij bij in de klas komt. En als je dan ook nog Engels en Arabisch zal leren dan ben je helemaal een kanjer. Nu nog op zoek naar een stoere jongens rugzak. Maar dat zal best wel lukken, want er wonen toch genoeg jongens in Aman en die zullen ook wel een rugzak mee moeten nemen naar school. Ik kan begrijpen dat je niet met een meisjes tas gaat lopen, dat is raar natuurlijk.Wel gaaf zeg dat je goed kan lopen. Ik heb een filmpje van jou gezien en je liep apen trots rond te stappen. Even wat anders, weet je wat er bij ons gebeurd is? Er zijn vandaag hele kleine kwarteltjes geboren.Dat zijn net kleine hommels om te zien. Ze hebben al prachtige donshartjes en ze rennen door het hok. Vorige week waren er ook al een paar geboren bij een andere kwartel moeder. Die zijn nu al een stuk groter als die van vandaag. Dus opa heeft er nu weer een paar nieuwe vogels bij. Leuk he! Nu ga ik weer stoppen want wij gaan een boterham eten. Doe papa en mama en alle mensen die jij intussen al kent de groetjes van opa en oma? Bye, Bye Lieve Aron, EEn dikke kus van opa en oma.

    ReplyDelete
  2. Hallo lieve Aron, jij al naar school? Opa was 6 toen hij voor het eerst naar school ging. Ik had geen rugtas hoor, maar een gewone schooltas. Pas later had ik er één denk ik, toen ik boeken en schriften mee naar school moest nemen. Nu draag ik een rugtas als ik met oma ga wandelen. Een kleintje, voor een flesje drinken, een appel, een snickers en een parapluutje voor als 't gaat regenen. En soms stop ik m'n jasje er in als het tijdens het wandelen te warm wordt, maar die past er maar net in. Je moet trouwens ook wel Nederlands blijven leren hoor, anders kan opa jou straks niet meer verstaan en jij opa niet. Dat zou natuurlijk jammer zijn...
    Ik vind de naam van de school waar jij naar toe gaat, met die lieve oude mevrouw, trouwens wel de leukste. Ik hoop dat je het er snel naar je zin hebt en veel leert.
    Dag lieve Aron, doe je de groeten aan papa en aan mama en aan die oude, lieve juffrouw? Dikke kus van opa.

    ReplyDelete